KAKO PROTIV PREMORENOSTI

PET savjeta učiteljima za izbjegavanje premorenosti

srijeda, 26. septembar 2018.

Puno sam čitala o sprečavanju premorenosti, stoga ovaj popis možda nije tako jedinstven.

PET savjeta učiteljima za izbjegavanje premorenosti

Ipak, dok sam razmišljala o tome šta uzrokuje premorenost učitelja, o trenucima kada sam i sama došla vrlo blizu tom stanju, ili dok sam gledala svoje premorene kolege, shvatila sam da mnogi unutrašnji i vanjski faktori mogu dovesti do premorenosti učitelja – neke od njih i sami učitelji mogu kontrolirati, a neke ne mogu. Evo pet važnih faktora koji igraju ulogu u premorenosti učitelja, uz savjete o tome kako ih spriječiti.

ODRŽAVAJTE SVOJ „DRUGI“ ŽIVOT

Ako je poučavanje vaš život, to je u redu imate li i život izvan učionice. Viđam to često kod novih učitelja, pogotovo ako su u ranim dvadesetima i tek su počeli raditi. Želite biti najbolji učitelj koji možete biti? Sanjate o tome godinama? Sada ste ovdje i odlučni ste da će ova godina biti potpuni uspjeh? Pokušavate proniknuti u tajne planiranja lekcija, ocjenjivanja, upravljanja ponašanjima učenika i razrednih procedura? Budni ste do ponoći i ustajete u šest ujutro? Vikende provodite ocjenjujući i planirajući? Sve je to brzi put do premorenosti. Otputujte negdje za vikend, pođite na ručak s prijateljem, u teretanu tokom sedmice ili na vožnju biciklom (vježbanje smanjuje stres). Barem neko vrijeme ne razmišljajte o učionici i budite s prijateljima i porodicom, s ljudima koji vas vole i podržavaju.

POKUŠAJTE IZDRŽATI PROMJENE

Prevelike promjene izazivaju stres i vode do premorenosti. Uključite učitelje u razgovore o promjenama i učinite promjene transparentnima. Vidjela sam negativnu stranu promjena u školama u kojima sam radila. Čini se kao da vlada mijenja politiku i procedure svake sedmice. Škola je započela godinu s novim programom lektire, da bismo na kraju saznali kako ćemo svake godine koristiti novi program. Procedure vezane uz školski ručak također su izmijenjene bez obrazloženja tokom školske godine. Učitelji su premješteni iz jednog razreda u drugi ili s jednog predmeta na drugi, unatoč njihovom iskustvu sa specifičnim razredom ili područjem. Nakon nekoliko takvih brzih, čestih promjena učitelji se počinju osjećati kao da su izgubili svu kontrolu nad svojim dnevnim iskustvima i odgovornostima. To vodi do nevoljkosti da riskiraju, da probaju nove stvari ili ulože više truda – zašto se truditi kada se sve može promijeniti odjednom? Zbog toga nestaje strasti u poučavanju i ono se pretvara u igru pogađanja o tome šta dolazi sljedeće.

Ako mora doći do promjena, budite transparentni o razlozima te promjene i, kad god je moguće, uključite učitelje na koje će to utjecati te izbjegnite nagle promjene koje se čine kao da su iz vedra neba. Uvijek imajte na umu kako će promjena utjecati na učitelje i na školsko osoblje i planirajte imajući to na umu.

PRONAĐITE LEKCIJE I PRILIKE U SVEMU

Jedan od najlakših načina da završite u stanju premorenosti jest da zaglavite u istoj rutini godinu za godinu. Osvježite svoje poučavanje čitajući o novim istraživanjima na području edukacije te učeći, razgovarajući i sarađujući s kolegama u školi i izvan nje. Budite na konferencijama i drugim strukturiranim aktivnostima učenja. Preuzmite vodstvo u svojoj školi jer možete naučiti nove vještine i izgraditi nove veze. Podijelite ono što radite u učionici s kolegama, tražite od njih povratne informacije i revidirajte svoje lekcije. I nemojte zaboraviti čitati. Čitajte puno! Nikada nemojte prestati učiti. Neka vaše poučavanje uvijek bude svježe.

NJEGUJTE VEZE S KOLEGAMA

Dajte učiteljima vremena da se povežu jedni s drugima u korist svog poučavanja. Kada nemaju vremena ili prilike da se povežu, podijele iskustva i zajedno planiraju tokom dana, počinju se osjećati izolirano. Izolacija lako dovede do premorenosti ako se osjećate kao da ste posve sami i sve morate sami shvatiti. Osjećati se kao da ste dio tima, znati šta drugi rade u svojim učionicama i vidjeti kako se vaš rad uklapa u veću sliku motivira te povećava osjećaj vlastite vrijednosti. Omogućite učiteljima vrijeme koje im je potrebno da s kolegama podijele iskustva, lekcije i ideje na kojima rade. Omogućite im priliku da promatraju jedni druge i sarađujući uče jedni od drugih.

ODRŽAVAJTE UGODNU ATMOSFERU

Uvedite humor i smijeh u svoju učionicu. Teško je dan za danom imati ozbiljno lice. Postoji stara izreka koja kaže da učitelji ne bi trebali imati osmijeh na licu sve do zimskog raspusta, jer u suprotnom neće biti u stanju upravljati svojim razredom. Važno je biti jasan u vezi s očekivanjima, a ponekad morate biti i nepopustljivi. Ali, ko želi sjediti u učionici u kojoj se niko ne smije i sve je stalno preozbiljno? Važno je da se učenici dobro osjećaju u učionici i da uživaju. Vaši učenici će više cijeniti vaš predmet i vi ćete ih pridobiti ako izgledate kao da se zabavljate! Učitelji imaju loše dane baš poput svih ostalih, a ponekad trebamo humor da bismo dan uljepšali. Uvedete li malo humora i smijeha u svoju učionicu, to će je učiniti ugodnim mjestom i pomoći će vam da se oduprete osjećaju premorenosti.

  •  Poduzima li vaša škola neke korake da bi se borila protiv premorenosti kod učitelja?

...........................

Izvor: edutopia.org

Napomena: Portal Edutopia je online zajednica koja promovira i dijeli znanje o edukacijskim temama. Autori na portalu potiču projektno orijentirano učenje, profesionalni razvoj učitelja, društveno i emocionalno učenje, integraciju tehnologije itd.

 

Povezani članci