EPIDEMIOLOŠKI VIŠAK

četvrtak, 19. avgust 2021.

Dok se nije zakuhalo, dajte nam priliku da bar probamo školu kakva je nekada bila

EPIDEMIOLOŠKI VIŠAK

Ovo je bila najjača koncentracija ljeta kojeg se ja sjećam. Ljeta su i prije bila ljeta, ali kao ovo, čini mi se nijedno. Ljudi su putovali više nego prije, novac se trošio bez razmišljanja, hodalo se, odmaralo se, izlazilo se, družilo se, vakcinisalo se, revakcinisalo se, ko je htio. Kažem koncentrat ljeta, jer sva su do ovoga bila razblažena varijanta. 

Sve je koncentrat, osim ideje kako će nastava izgledati od septembra. 

Polako se približavamo početku nove školske godine. Obično septembar znači udar na kućni budžet roditelja koji trebaju pripremiti djecu za početak školske godine, ali i ove godine, pored tog poznatog udara, imamo drugu godinu zaredom upitnik iznad glave. 

Šta će biti od 1. septembra? Zna li se kako će nastava izgledati? 

Evo, izgleda da se zna. Sva djeca se vraćaju u školske klupe, sva koja nisu VIŠAK. Kako može dijete biti višak? 

Epidemiološki višak – novi termin koji treba da se uvede u škole i sam nastavni proces. 

Učenici bi po tom modelu izostajali kada dođu na red da su višak, danas ja višak, sutra ti...

Kada su višak prate nastavu online. 

Sada bi po tom sistemu stalno bilo šarenilo u razredu, šarenilo u glavama i učenika, nastavnika, roditelja. Zamišljam već prvačiće koji se tek trebaju upoznati, kako ćemo njima objasniti da su višak danas, da sutra kada dođu višak će biti djevojčica s kikicama i pjegama. 

Svi će se složiti da je sve bolje od kombinovanog modela, da nas je to uništilo u svakom smislu. Ali čemu višak? 

Pitam se da li smo dobro shvatili. 

Ali ovo ljeto je sve bilo dozvoljeno, svi su mogli sve i niko nije bio višak. Zar je tako teško vratiti svu djecu u klupe bez tog viška. Moja kćerka svoje drugove iz razreda sve na okupu nije vidjela od prvog razreda, sada je treći. 

Ako smo imali ljeto kao i prije corone, gurali se po plažama, koristili gradski prijevoz bez maski, putovali i provodili se, valjda možemo malo i u školi da se guramo. 

Ako epidemiološka situacija bude nepovoljna, znamo šta nas čeka. Ali dok se nije zakuhalo, dajte nam priliku da bar probamo školu kakva je nekada bila. Jer škole nikad viška, ili sam opet nešto pogrešno shvatila.

 Selma  Karić

Selma Karić

Selma Karić rođena je u Sarajevu 1981. godine. Profesorica je B/H/S jezika i književnosti i radi u Srednjoj školi za tekstil, kožu i dizajn Sarajevo.

Piše blog o vlastitim iskustvima i životnoj svakodnevnici. Posebno je interesuje uloga žene u današnjem društvu i problematika obrazovanja. S obzirom na to da radi sa djecom, a i sama je majka, smatra da je najveći izazov današnjice odgojiti i obrazovati dijete i u svojim kolumnama će pisati upravo o tim izazovima i problemima na koje nailaze svi oni koji su uključeni u te procese.

Povezani članci