Priprema za čas: Čitanje
„Magarac i slavuj“ Ivan A. Krilov
Piše: Velida Polovina-Jusović, prof, OŠ "Velešićki heroji" Sarajevo
Priprema za čas: Čitanje/ Ključne ideje i detalji/ Umjetnička basna „Magarac i slavuj“ Ivan A. Krilov |
Ishod učenja: 1. Pažljivo čita ili sluša tekst u cilju razumijevanja i donošenja logičkih zaključaka; citira konkretne tekstove pri pisanju ili govoru u svrhu argumentovanja zaključaka donesenih na temelju teksta. 4. Tumači različita značenja riječi i izraza, tehničkih, osnovnih i prenesenih značenja iz teksta i utvrđuje kako izbor riječi utiče na značenje teksta. |
Pokazatelj razreda koji se pohađa: 1.Analizira tekst i argumentuje analizu dijelovima teksta te donosi zaključke. |
Uvod u učenje Aktivnost 1. Na početku časa učenici sjede u grupama, osim jedne učenice i jednog učenika. Oni sjede na klupama u sredini učionice i razgovaraju. Strategija Igra uloga Nastavnik počinje razgovor sa đacima. Strategija KWT tabela / ZŽN tabela Šta znate o basni, a šta o stripu? Učenici će imati mogućnost iznošenja svojih misli, znanja. Nastavnica učenicima i učenicama objašnjava šta trebaju raditi. Lijepe svoje odgovore, tj. ono što znaju o basni i stripu na T-tabelu. KWL tabela / ZŽN tabela Šta znam o basni i stripu? Šta sam naučio/naučila o basni i stripu? Nakon što svi učenici i učenice završe, nastavnica čita odgovore. Aktivnost 2. Učenica prezentira Basna je ..., nakon nje učenik prezentira Strip je ..., Strategija Autorska stolica Najava nastavne jedinice: Ivan Andrejevič Krilov „Magarac i slavuj“ |
Kroz učenje Koje nastavne aktivnosti će učenici izvršiti da bi izgradili svoje znanje, vještine i razumijevanje, i tako ostvarili ciljeve lekcije? Aktivnost 3. Nastavnica se obraća učenicima i učenicama /video i audiozapis (slušanje i čitanje umjetničke basne „Magarac i slavuj“) slušaju na ruskom jeziku, ali je basna stripovana sa prevodom. Nastavnica razgovara sa učenicima i učenicama: Zašto možemo slušati basnu „Magarac i slavuj“ na ruskom jeziku? Mogući odgovor (Pošto naš jezik i ruski jezik imaju isti prajezik, a to je staroslavenski jezik.) Nastavnica daje upute učenicima i učenicama: Samostalno čitanje basne (svako za sebe), strana 107 Aktivnost 4. Nakon samostalnog čitanja umjetničke basne „Magarac i slavuj“, nastavnica upoznaje učenike i učenice o njihovom sljedećem zadatku. Strategija Intervju u 3 koraka (A – govori, B – sluša, C – zapisuje). Nastavnica učeniku ili učenici (A) daje upute i upoznaje ih sa njihovim zadacima. Učenik ili učenica nakon što je upoznat/upoznata sa zadatkom prilazi svojoj grupi i ostale članove grupe upoznaje sa zadatkom. Aktivnost 5. Konkretizacija doživljaja: Strategija Čitaj, piši, pamti Grupni rad Zadaci za 1. grupu: Ukratko o piscu Ivan A. Krilov (osnovni podaci o piscu) Tema umjetničke basne „Magarac i slavuj“ Odgovoriti na sljedeća pitanja: Kako je magarac reagirao na slavujev poj?
Koliko su prihvatljive magarčeve riječi: „Tek je meni žao Šta iz ovih stihova saznajemo o magarčevom poznavanju umijeća pjevanja? Šta mislite o magarcu kao „muzičkom kritičaru“? Poruka ove basne.
Zadaci za 2. grupu: Odgovoriti na sljedeća pitanja: Magarčev “sud“ o slavujevoj pjesmi pravo je otrežnjenje za zanosnog umjetnika, te on „Prhne i poleti preko devet bara...“. Šta time pokazuje?:
Likovi: Magarac i slavuj (karakterizacija, preneseno značenje ljudi – dati svoje mišljenje i svoj sud o karakteru likova). Koga u basni simboliziraju slavuj i magarac? Poruka ove basne.
Zadatak za 3. grupu: Uraditi strip umjetničke basne „Magarac i slavuj“ (crtanje, pisanje i bojenje ručno)
Zadatak za 4. grupu: Uraditi strip umjetničke basne „Magarac i slavuj“ (upotreba računara, elektronska forma) Prezentiranja urađenog (predstavnik svake grupe) Strategija Autorska stolica Nastavnica razgovara sa učenicima i učenicama i vraća ih na KWL tabelu (drugi dio tabele – Šta sam naučio/naučila o basni i stripu?) Učenici popunjavaju svoje listiće te ih lijepe na predviđeno mjesto, nakon toga slijedi čitanje odgovora. |
Nakon učenja: Kako ćete pomoći učenicima da rezimiraju i primijene naučeno ili da postave ciljeve za sljedeći čas? Šta će učenici uraditi da vježbaju i prošire znanje o ovome što su naučili na času? Aktivnost 6. Zadaća Pisanje pismenog sastava, odabrati temu: Strategija Slobodno pisanje
|
Formativna procjena za ovaj čas: Nastavnica će uraditi formativnu procjenu koristeći Strategiju Boksovi U toku časa bilo mi je ____________________ Više mi se sviđa ovakav način rada / analize književnog djela zbog toga što ___________________). |
Tehnologija / mediji koje treba koristiti na ovom času: računar, multimedija, čitanka, tableti, nastavni listovi i tabele, audiozapisi, ilustracije, plakati i posteri, stripovi, crteži |
Razmišljanje nakon časa: Šta je na ovom času bilo dobro za vaše učenike? Koje promjene biste preporučili za: a) sljedeći čas b) poboljšanje ovog časa? |
DODATAK UZ PRIPREMU
LITERATURA:
- Dokument „ZINPP-a za Bosanski jezik, Hrvatski jezik i Srpski jezik definisan na Ishodima jezika“
- Priručnik za trenerice „Jačanje socijalnog uključivanja – Jednako i kvalitetno obrazovanje za podršku uspješnog razvoja djece sjeverozapadnog Balkana 2016-2018“.
- Djelo „Basne“, Ivan A. Krilov
- Internet
AKTIVNOSTI IZVAN ŠKOLE (POSJETE)
- Striparnica (prodavnica stripova; Baščaršija)
- Redakcija dječije štampe
REALIZATORI UGLEDNOG ČASA „STRIP U NASTAVI“
- Velida Polovina-Jusović, prof. bosanskog jezika i književnosti
- Učenici i učenice IX2 odjeljenja