Vježbajmo

Metodičke igre u sobi ili učionici

ponedjeljak, 06. april 2020.

Igre su kreirane za sve koji rade sa djecom kako za roditelje tako i za njihove učitelje.

Metodičke igre u sobi ili učionici

Igre su opisane i prikazane tako da se mogu raditi u bilo kojem prostoru i sa improvizovanim predmetima i materijalima. Igre je potrebno prilagoditi prostoru u kojem se trenutno nalazimo. Čunjeve lako mogu zamijeniti boce ili čaše, slova i brojeve možemo napisati na bilo koji papir. 

1. POGODI SLOVO – Igru započinjemo tako da poredamo određeni broj čunjeva na koje smo zalijepili slova. Zadatak učenika je da sa određene udaljenosti lopticom pogodi slovo koje mu kažemo – igra se bazira na prepoznavanju slova. Ukoliko učenik uradi tačno zadatak, taj čunj se sklanja, a ako pogriješi čunj ostaje. Ovako jednostavan zadatak je za učenike 1. razreda. Stariji učenici će dobiti i teži zadatak. Zadatke prilagođavamo nastavnim jedinicama koje radimo. 
Drugi razred – navedi jednu imenicu koja počinje tim glasom. 
Treći razred – navedi glagol koji u sebi ima taj glas i odredi koji je to glagol.
Četvrti razred – navedi pridjev koji u sebi ima taj glas i odredi koji je to pridjev.
Peti razred – smisli jednu rečenicu u kojoj imamo subjekat i objekat, a da se u njima nalazi taj glas. Starijoj grupi možemo mjeriti vrijeme.

2. Pridruži sličicu pogođenom slovu – Učenik sa određene udaljenosti zakotrlja lopticu i pogodi čunj. Ispred učenika se nalaze sličice ili predmeti koji počinju slovom koje je učenik pogodio. Zadatak je da izgovori slovo koje je pogodio, pronađe sličicu sa tim slovom, izgovori riječ koja je nacrtana na slici (predmet), uradi glasovnu analizu i pridruži tu sličicu ili predmet slovu kojim počinje. Učenici u starijim razredima mogu sastavljati rečenice u kojima će se nalaziti riječ sa slike ili predmeta.

3. POGODI BROJ – Igru započinjemo tako da poredamo određeni broj čunjeva na koji lijepimo brojeve ili pravimo štrik iznad (kao na slikama u prilogu). Zadatak učenika je da sa određene udaljenosti lopticom pogodi broj koji mu kažemo – igra se bazira na prepoznavanju brojeva. Ukoliko učenik uradi zadatak tačno, čunj se sklanja, a ako pogriješi čunj ostaje. Ovako jednostavan zadatak je za učenike 1. razreda. Stariji učenici će dobiti i teži zadatak. Zadatke prilagođavamo nastavnim jedinicama koje radimo.
Drugi razred – lijepimo brojeve druge desetice.
Treći razred – lijepimo trocifrene brojeve za prepoznavanje.
Četvrti razred – lijepimo četverocifrene brojeve za prepoznavanje.
Peti razred – lijepimo višecifrene brojeve za prepoznavanje. Starijoj grupi možemo mjeriti vrijeme. Ovako možemo ponoviti gradivo iz matematike.

Na isti način možemo ponoviti gradivo iz predmeta Moja okolina. Ispod svakog čunja stavit ćemo papirić na kojem se nalazi tačan odgovor na pitanja iz oblasti koju želimo ponoviti. Učenik će sa određene udaljenosti zakotrljati lopticu i pogoditi čunj, zatim će reći broj koji je pogodio, mi postavljamo pitanje, a učenik odgovara. Kada odgovori treba otići do čunja podići ga i provjeriti da li je tačno odgovorio, ako jeste taj čunj sklanja, a ako nije vraća ga i ponavlja zadatak. Aktivnost ponavljanje naučenog kroz igru možemo iskoristiti za bilo koji predmet.

4. DA VIDIM KOLIKO ZNAŠ – Ponavljanje naučenog za ovaj mjesec iz svih predmeta. Poredamo onoliko čunjeva koliko učenik ima predmeta (zavisi od razreda koji učenik trenutno pohađa). Ispod svakog čunja se nalaze papirići sa pitanjima iz svakog predmeta i oblasti. Za 1. i 2. razred po tri pitanja ispod svakog čunja, a za starije po pet papirića sa pitanjima. Igra se bazira na tome da učenik sa određene udaljenosti, zakotrlja lopticu i pogodi čunj. Prilazi i podiže pogođeni čunj, uzima s vrha prvi papirić i čita pitanje na koje treba odmah dati odgovor. Ako učenik odgovori na pitanje, taj papirić sklanjamo, a ako ne odgovori, vraćamo pitanje ispod svih drugih papirića i ponovo stavljamo na njih čunj. Igra traje dok učenik odgovori na sva pitanja.

5. LEŽEĆI BILIJAR – Poredamo osam numerisanih čunjeva (boce, čaše, igračke) u kružnom smjeru, ali pazimo da je jednak razmak između njih. Zadatak učenika je da postavi loptu pored onog na kojem je oznaka broja 1. Postavlja lopticu ispred sebe, uzima štap (letvicu, oklagiju) šta imamo na raspolaganju u datom momentu. Učenik će zauzeti ležeći položaj onako kako osjeća da mu je najlakše, u desnoj ruci drži štap a na kažiprst lijeve ruke oslanja vrh štapa. Ispred štapa je loptica, učenik cilja čunj koji želi gađati, desnom rukom gura štap i udara lopticu, loptica treba da se otkotrlja do čunja i pomjeri ga s mjesta. Ako ga pomjeri, sklanjamo ga, a ako ga ne pomjeri ili čak ne dotakne, čunj ostaje gdje je i bio. Čekamo da se loptica zaustavi i sljedeći čunj gađamo s tog mjesta gdje se loptica zaustavila, učenik bira koji čunj mu je najlakše gađati s novonastale pozicije. Igra traje dok se svi čunjevi ne sklone s poda. Igra može postati zanimljiva ako uključimo i članove porodice, ko će više pogoditi čunjeva u četiri kruga. Igru možemo otežavati u zavisnosti od uzrasta – ograničiti vremenski, mjeriti vrijeme, postavljati pitanja za svaki čunj, a svaka propala loptica vraća izbačeni čunj.

6. VOĐENJE LOPTE OKO ČUNJEVA – Poredati čunjeve po sobi tako da iskoristimo što više prostora, a da dužina rada bude dovoljno duga i da igra traje. Ovdje se radi o krivoj liniji. Voditi računa da razmak između čunjeva bude jednak.

Prva aktivnost je da učenici vode lopticu nogom oko čunjeva. Zadatke možemo prilagođavati uzrastu učenika, za mlađe je bitno da urade tačno a da ne dodiruju čunjeve, a starijim učenicima možemo mjeriti vrijeme – „ko će brže, ko će bolje“...

Druga aktivnost je također vođenje loptice oko čunjeva, ali štapićem. Naći dovoljno čvrst štap ili palicu i lopticu skočicu, koju većinom djeca imaju. Cilj je štapićem gurati lopticu oko čunjeva i dovesti je do cilja.

7. UBACIVANJE U „KOŠ“ – Uzeti korpu za dječije igračke, može poslužiti i neka veća kutija ili kanta. Sa određene udaljenosti ubacujemo loptice ili igračke. Zadatak je ubaciti što više loptica ili igračaka u korpu. Jedan ubačen predmet nosi jedan bod. Za veći uzrast mjerimo vrijeme rada. Cilj je za 10 sekundi ubaciti 20 predmeta. 

8.a UBACIVANJE NOGAMA – Postavimo korpu i oko nje razbacamo igračke ili kao u ovom slučaju loptice. Sjednemo odmah ispred korpe, stopalima hvatamo lopte, podižemo i ubacujemo u korpu ili kutiju za igračke. Koliko ubačenih loptica toliko i osvojenih bodova, a za stariji uzrast mjerimo brzinu izvođenja ili ograničimo rad da  za pola minute završe zadatak.

8.b Prethodna vježba je bila iz sjedećeg položaja, a sada možemo otežati zadatak tako što loptice ubacujemo iz ležećeg položaja, a zadatak je da ne smijemo gledati. Poželjno je znati koliko loptica imamo. Brojimo koliko smo ih ubacili, kako bismo znali kada je zadatak završen. Stopalima tražimo loptice, hvatamo ih, podižemo i ubacujemo. Svaka ubačena loptica nosi jedan bod. Zadatak također možemo vremenski ograničiti i napraviti takmičarsku igru sa porodicom – „ko će više ubaciti loptica?“ ili „ko će brže ubaciti loptice?“

8.c Radi se o istoj igri, s tim što u ovom primjeru možemo da se izmaknemo pola metra od korpe (za mlađe) ili jedan metar (za starije). Hvatamo lopte nogama i ubacujemo u korpu, ali na taj način da se potrudimo što brže dohvatiti loptu stopalima, podići je, izbaciti sa određene (dogovorene) udaljenosti, precizirati i pogoditi otvor korpe, te ubaciti lopticu u korpu. Sve loptice koje ne ubacimo imamo pravo ubaciti dok nam vrijeme ne istekne.

Slikovne prikaze svih vježbi možete preuzeti OVDJE.

_____________

Piše: mr. Kanita Granov, "Sedma osnovna škola" Blažuj

Povezani članci