Aktivnost za sviju

Realizacija vannastavnih aktivnosti kroz kreativne radionice

četvrtak, 06. juni 2019.

Piše: Sanela Mulaosmanović, OŠ Aleksa Šantić, Sarajevo

Realizacija vannastavnih aktivnosti kroz kreativne radionice

Među roditeljima postoje velike individualne razlike. Razlikuju se po sposobnostima, značaju, temperamentu, interesima, starosti, socijalnom i ekonomskom statusu. Za nastavnika je vrlo važno da te razlike prepozna, poštuje i da svakog roditelja što bolje upozna.

Roditelji trebaju što više biti uključeni u odgojno-obrazovni sistem škole, što češće razgovarati sa nastavnikom i zajedno s njim prepoznati problem kod djeteta i, opet, zajedno, rješavati ga.

Upravo iz tih razloga časovi vannastavnih aktivnosti u prvom razredu su idealni za uključivanje roditelja u direktan rad sa djecom. Na taj način mogu vidjeti kako se njihovo dijete uklapa u odjeljenju, koliko može i koliko zna. Osim toga, i sami roditelji se bolje upoznaju i stvara se povoljna klima u razredu. Svi su spremni na saradnju i pomoć jedni drugima ali i meni kao nastavniku voditelju odgojno-obrazovnog procesa.

U proteklom periodu realizovala sam pet takvih radionica koje su dale jako dobre rezultate. Osim što su se roditelji redovno informisali, aktivno su učestvovali u odgojno-obrazovnom procesu.

 

RADIONICE KOJE SMO REALIZOVALI:

‒ Na času vannastavnih aktivnosti, za učenike i roditelje, realizovana je radionica na temu: Igra papirnim geometrijskim predmetima. Radionica je realizovana u korelaciji sa sadržajima iz matematike, likovne kulture i moje okoline. Učenici i roditelji su se zabavili u ugodnoj atmosferi praveći različite predmete. Svi su se trudili da svoj zadatak izvrše što bolje. Na kraju rada napravili smo malu izložbu svih predmeta koja je izazvala oduševljenje kod djece i roditelja.

‒ Na radionici u okviru vannastavne aktivnosti koja je održana krajem godine, učenici I-6 odjeljenja su zajedno sa svojim roditeljima marljivo radili na izradi čestitki za Novu godinu. Koristeći različite materijale u kombinaciji sa maštom, nastale su prelijepe čestitke koje su izložene u holu škole.

‒ U okviru vannastavnih aktivnosti realizovana je likovna radionica za učenike i njihove roditelje na temu „Godišnja doba“, slikanje temperom. Na radionici je vladala pozitivna klima. Roditelji su prisustvovali ovoj aktivnosti sa velikim interesovanjem i željom da se uključe u odgojno-obrazovni proces svoje djece dok je kod djece bio prisutan osmijeh, zadovoljstvo i sreća tokom trajanja cijele radionice.  

‒ Rad na razvijanju ljubavi i poštovanja učenika prema majci preko likovnog izražavanja na temu  8. mart – Dan žena.

‒ Radionica – Osposobljavanje učenika da svoja saznanja iz likovnog prenesu u primijenjenu umjetnost pravljenjem različitih proizvoda koje ćemo ponuditi na Školskom bazaru.

 

Mišljenje roditelja o radionicama

Kad god sam bila u mogućnosti, učestvovala sam u kreativnim radionicama za djecu i roditelje koje veoma uspješno planira i izvodi učiteljica Sanela Mulaosmanović.
Iako naglasak nije na rezultatima, odnosno konkretnim proizvodima nakon radionice, oni su itekako vrijedni i zanimljivi. Kao što učiteljica često ističe, važan je zajednički rad, kreativni proces i sama atmosfera tokom radionice jer se tada učionica pretvara u drugačije mjesto nego što je to inače.  I pored skučenog prostora, koji nije predviđen za toliki broj ljudi i različitih materijala koje učiteljica pripremi, sve funkcioniše.  Neminovni nered nakon intenzivnih aktivnosti, ponovo zajedno (manje-više uspješno), barem dijelom, pospreme djeca, učiteljica i roditelji. Djeca se uglavnom dive svojim radovima ili se igraju J  ali sve je to dio kreativnog procesa i šire slike o zajedničkom vremenu.
Pohvale za ideje, poticaje tokom rada što sve skupa dugoročno utiče na dječije poimanje sebe. Izgleda kao igra, možda i jeste igra,  ali i više od toga, puno više. I da, moram napisati da je Bazar radionica bila najbolja.

Povezani članci