NOVO

ČAS LEKTIRE U SREDNJOJ ŠKOLI

srijeda, 02. septembar 2020.

Ponosno predstavljamo naš prvi priručnik za srednjoškolske profesore dijelom recenzije prof. Alme Tutić (Prva bošnjačka gimnazija, Sarajevo)

ČAS LEKTIRE U SREDNJOJ ŠKOLI

Strategije aktivnog učenja u nastavi maternjeg jezika i književnosti su još uvijek djelimično i/ili rijetko prisutne. Aktivno učenje podrazumijeva smisleno učenje, učenje putem otkrivanja, stvaralačko učenje. Učenik samostalno uči kako doći do informacija, kako ih obraditi i upotrijebiti. Aktivan je u traganju za znanjem i ne plaši se neznanja, slobodno izlaže ideje te iznosi prijedloge i misli.

Zastupljenost direktnog poučavanja u odnosu na aktivne oblike učenja još uvijek je dominantna pa je potrebno nastaviti raditi na promoviranju primjene strategija aktivnog učenja u nastavi zasnovanim na ishodima učenja. Ovaj priručnik je prvi na putu osvjetljavanja ovog cilja. Pogrešno ga je smatrati univerzalnim receptom za osmišljavanje časa lektire, on treba poslužiti kao ideja kako se može i treba biti zanimljiv i drugačiji, kao skup ideja kojima će nastavnik potaći, razvijati i usavršavati čitalačke navike, sposobnosti i vještine svojih učenika, jer književnost ne progovara samo o vremenu u kojem je nastala, ona aktualizira i propituje univerzalne (svevremene) ideje.

Osloboditi se pamćenja nepotrebnih podataka i povezati književno djelo s muzikom koju učenici slušaju, s filmovima koje gledaju jeste ono što oplemenjuje i krasi svaki čas po ishodima učenja. Utrošeno vrijeme na pisanje novih priprema ili korištenje ovih, već napisanih, bit će kompenzirano osjećajem dubokog zadovoljstva nastavnika nakon divnih časova u kojima djeca pričaju, pišu i stvaraju čuda jer to žele, a ne moraju, časova nakon kojih i učenici i nastavnici izlaze s osmijehom iz učionice.

Autorice su postigle osnovne opće ciljeve predmeta, a to je sticanje jezičko-komunikacijske kompetencije koja obuhvata komunikacijsku osposobljenost učenika na nivou funkcionalne jezičke primjene.

Autorice Priručnika nas podsjećaju koliko je važno zahvaliti se učenicima na kraju časa, jer te dvije riječi doprinose njihovom zadovoljstvu, jačaju njihovo (učeničko) samopouzdanje i osjećaj “važnosti”.

 

Prezentacije koje prate određene pripreme možete preuzeti registracijom na www.obrazovniportal.ba

Povezani članci