AKTIVNIJI NAČIN POUČAVANJA MATEMATIKE

Zašto djeca koriste prste za računanje?

srijeda, 20. mart 2019.

Gotovo sva djeca uče računati uz pomoć prstiju. Ali, kako djeca rastu, a matematički zadaci postaju složeniji, računanje na prste smatra se manje inteligentnim načinom razmišljanja i djecu se odvraća od toga.

Zašto djeca koriste prste za računanje?

No, nastavnici, roditelji i studenti koji negoduju zbog korištenja prstiju možda uskraćuju djeci još bolju priliku: jačanje moždanih mreža.

Profesorica sa Stanforda Jo Boaler pisala je za časopis The Atlantic o neurološkim dobitima od računanja prstima te kako to može pridonijeti naprednom mišljenju na višem nivou matematike.

Sprečavati djecu da koriste prste dok računaju, prema novom istraživanju mozga, isto je što i sprečavati njihov matematički razvoj. Prsti su vjerovatno jedno od najkorisnijih vizuelnih pomagala, dio mozga odgovoran za prste uveliko se koristi u našoj odrasloj dobi.

Važnost i potreba za percepcijom uz pomoć prstiju može čak biti i razlog zbog kojeg pijanisti i drugi muzičari često pokazuju veće matematičke sposobnosti od ljudi koji ne sviraju muzičke instrumente.

Jo Boaler je razvila istraživanje i kurikulum kako bi potaknula aktivniji način poučavanja matematike primjenom vizuelnog mišljenja, numerisanja i proširenja načina mišljenja. Njezin program, YouCubed, na Univerzitetu Stanford pomaže učenicima i nastavnicima prevladati prepreke u učenju matematike. Matematička tjeskoba je već zabilježena kao opstrukcija pri učenju matematike. Privlačeći pažnju prema takvim očajavanjima i ponovnim razmatranjem načina na koji se poučava matematika, Jo Boaler gradi širu stazu za učenike i odrasle kako bi razvili ljubav prema matematici.

Ne iznenađuje što učenici često osjećaju da je matematika nedostižna i nezanimljiva kad su u učionici navikli na svijet apstrakcije i brojeva. Od učenika se traži da pamte matematičke činjenice i probijaju se kroz radne listove s brojevima s vrlo malo vizuelne ili kreativne prezentacije matematike, često zbog pogrešnih smjernica iz kurikuluma. Opći standard za djecu od vrtića do osmog razreda sad pridaje više pažnje vizuelnom radu, ali smjernice za srednju školu obavezuju nastavnike na numerički i apstraktni način mišljenja, a tamo gdje se i potiče vizuelni rad, obično je riječ o poticanju uvoda u apstraktne ideje, više nego o uvođenju alata za stvarno razumijevanje i proširenje matematičkih ideja i jačanju važnih moždanih funkcija.

__________________

 [ IZ STRANIH MEDIJA | ww2.kqed.org ]

Povezani članci